03-09-2010
01:07

(277,0,7)
8 leden online.
Tekst I?

De Lijn Culemborg - Dendermonde
In categorie Artikel (Miniatuur). Geschreven door elMagico op 18-08-2005 om 14:09.
Dit werk werd reeds 1491 maal bekeken, en heeft 17 reactie(s).

Lid nummer 3266 missen, is haast onmogelijk. Stuur een gedicht of verhaal in en ze leest het. Ook in Wommelgem was ze op een positieve manier aanwezig. Ook lid nummer 75 raakte geïntrigeerd door de vrouw, die wel gezegend moet zijn met een eeuwig durende jeugdigheid. Op de Lijn Culemborg - Dendermonde treffen elMagico en Salu elkaar. Misschien komen ze er wel achter of er werkelijk een generatiekloof tussen hen in zit.

elMagico: Iedereen zei het: ‘Je komt veel jonger over’. Ze hadden het niet over mij, maar over jou. Hoe vatte je die opmerkingen eigenlijk op?

Salu: Gut, geïntrigeerd nog wel, en ik die dacht dat ik braafjes zat te wezen. Over die jeugdigheid, tja, meestal ontglipt me wel een lach als ik die opmerking krijg. Het is namelijk niet de eerste keer dat dat gezegd wordt, hoewel ik er helemaal zelf niet achterkom hoe en waarom. Op mijn werk zijn er zelfs mensen die zeggen: ‘Op jou hebben wij nooit een leeftijd kunnen plakken.’ Misschien een heerlijk genetisch trekje? Ik hoop het. Of ligt het aan uitstraling? Waarschijnlijk een van die mysteries tot iemand de potjes anti-rimpelcrème in mijn badkamer opmerkt. Laat het ons maar op mysterie houden, dat klinkt geheimzinniger.

En ik dacht (tot voor Wommelgem) dat elMagico een leeftijdgenoot van mij was. Daar kwam ik tot de leuke conclusie dat je eigenlijk een stille jongeling was, die niet zo heel veel sprak maar alles wel gezien en opgemerkt had, een stille genieter als het ware. Is dat al een voorproefje van je ‘radar’ als journalist of is dat een karaktertrekje dat je altijd al gehad hebt? En hoe komt het dat menig mens op het verkeerde been gezet was door je leeftijd? Of was dat een bewuste keuze?

elMagico: Dat zijn minstens twee vragen. Maar vooruit. Laat ik eerst even inhaken op het schatten van de leeftijd. Het klopt inderdaad dat men mij niet snel jonger schat dan ik ben. Als dit gesprek geplaatst wordt ben ik waarschijnlijk net een dag of een week 21 jaar oud. In Wommelgem zat ik daar nog even vanaf, maar waren er inderdaad mensen die dachten dat ik al midden twintig was. Ik doe me niet bewust ouder voor dan ik ben, maar ga wel veel met oudere mensen om. Mijn vrienden zijn midden twintig of ouder en ik praat graag met mensen die al meer hebben meegemaakt in hun leven. Misschien dat ik me daardoor ouder gedraag dan mijn leeftijdsgenoten. Ik weet het niet. Leeftijd zegt me niet zo veel.

Over die ‘radar’: dat is niet de reden dat ik me op de achtergrond houd. Bij de persconferenties en andere situaties waarin ik mij onder collega’s bevond, merkte ik dat ik een van de weinigen was die zich wat bescheiden opstelde. Journalisten zijn graag haantje de voorste en willen graag iedereen kennen. Je moet op de voorgrond treden om wat te bereiken.
Ik denk dan ook dat mijn schuchtere karakter iets van mezelf is. Ik voel me er wel prettig bij als ik niet al te veel in de schijnwerpers sta en denk dat ik dan ook op mijn best ben. Ik heb ook niet het idee dat ik me volledig als behang gedraag, maar dat ik toch genoeg mogelijkheden heb aangegrepen om een indruk achter te laten. Of het een goede was, mogen anderen bepalen.

Toch even terugkomen op die leeftijd, omdat ik dat wel interessant vind. ‘Ik zou je moeder kunnen zijn’ of iets van die strekking, las ik ooit in een reactie van je. Hoe belangrijk vind jij leeftijd of, nog beter, ‘verschil in’ leeftijd?

Salu: Mag ik ja dan eerst een hele gelukkige verjaardag toewensen met de gepaste virtuele verjaardagszoenen er bovenop?
Nog even over die radar. Je bent heus opgemerkt hoor en zeker niet als behangpapier. De term alleen, hoe kom je erbij om jezelf daarmee te vergelijken, hahaha. Mijn indruk was alleszins in orde maar of dat nu een referentie is. (knipoogt) Ik denk dat die leeftijdsmisleiding komt door je volwassen taalgebruik en ad-rem reacties. Je zegt misschien niet veel maar als je dan iets zegt is het erop, zoals we dat hier zeggen. En dat is de indruk die bleef hangen, althans bij mij.
Nu over dat leeftijdgedoe. Leeftijd is belangrijk voor mij en aan de andere kant weer niet, laat me toe mezelf even te verklaren. Ik heb geen uitgesproken ‘hulp-ik-word-ouder-syndroom’, maar vind het toch niet helemaal leuk, eerlijk toegegeven. Terug 24 worden zegt me niets, omdat ik dan mijn verworven levenslessen zou moeten overdoen en voor enkele daarvan dank ik vriendelijk. Maar aan de andere kant, daar ik dus niet gezegend ben met kinderen, wordt het meer en meer duidelijk hoe oud wij worden. Als je rond je kijkt, nog niet ver soms, vriendinnen die lekker gaan winkelen met hun dochters en die band en zo, het doet me wat. En maakt me duidelijk hoeveel er te missen is. Tuurlijk teken ik dat in met andere leuke dingen, maar dat zijn soms slechts lapmiddelen. En toegegeven, het is niet allemaal zon en leien dakje, dat weet ik ook wel. Als ik dan mensen van 19-20 hoor of lees spreken, dan is het soms even leuk schrikken welke een intelligente praat daar uitkomt. Ik sta soms echt versteld. En heel soms is het dan mijmeren hé, weet je, ik had zelf een zoon of dochter kunnen hebben van jouw leeftijd als ik er vroeg zou bij geweest zijn. Dat zijn zo dingen die me bezighouden af en toe. Maar het is helaas niet allemaal gegeven zoals we zouden willen en ik heb niet enkel donkere gedachten hoor, helemaal niet. Verre van.
Aan de andere kant heb ik niets tegen leeftijd, Ik voel me thuis tussen alle leeftijden zeg maar. Evengoed tussen 85-plussers als tussen tieners. En geen flauw idee hoe dat komt. Ik denk dat dat wel redelijk positief te noemen is. (hopelijk)
Verschil in leeftijd hangt dan weer af van het onderwerp naar mijn bescheiden mening. Soms is het belangrijk, soms niet en dan nog gezien vanuit welk oogpunt en zo. Dat is heel erg moeilijk om een rechtstreeks antwoord op te geven, mag ik hier even passen?
En dan vraag ik me af of jij een antwoord hebt op mijn gepaste vraag of is dat nu gemeen?

elMagico: Het is wat makkelijk om de vraag terug te kaatsen, maar op zich een handige interviewtechniek. Toch klopt je vraag niet helemaal. Je zegt namelijk dat je past, maar in feite heb je de vraag prima beantwoord. Je geeft heel goed je twijfel aan die deze vraag oproept en geeft weloverwogen weer waarom er eigenlijk geen eenduidig antwoord te geven is.
Ik heb zelf meer met getallen dan met leeftijd. De leeftijden 17 en 19 vond ik maar niks. Niet omdat die leeftijden op zich zo weinig voorstellen, maar omdat die getallen het net niet zijn. 18 en 20, zelf 16, geven mij het gevoel dat ze wat voorstellen. Maar toen ik 19 was, wilde ik niets liever dan zo snel mogelijk 20 worden.
Het vreemde is dat ik er nu heel anders tegenaan kijk. Ik ben gezegend met een van de grootste families die je je maar kunt wensen (mijn moeder had 10 broers en zussen, mijn vader 7) en dat betekent dat ik veel oudere neven en nichten heb. Genoeg mensen om tegenop te kijken en te bewonderen. Ze inhalen wat leeftijd betreft, zal echter nooit lukken. Het gat wordt weliswaar relatief kleiner, maar het lost nooit helemaal op. Nu heb ik dus een permanente 2 in mijn leeftijd, maar voel ik steeds weer dat ik er nog niet helemaal ben. Laat mij maar snel 30 zijn, zou ik nu kunnen denken, maar uiteindelijk maakt het niets uit. Verschil in leeftijd is vaak belangrijker voor de wet en voor heersende (morele) normen en waarden. Ik kan zo twee mannen noemen die je zo van gelijke leeftijd zou schatten. Toch is de één 70 en de anders nog maar net de 50 gepasseerd. Het gaat er maar net om hoe je je gedraagt en hoe belangrijk je het allemaal zelf vindt. Als een vrouw door iedereen gezien wordt als iemand van eind twintig dan zegt dat meer dan haar paspoort dat zegt dat ze al bijna 40 is.

Als je nu zou mogen kiezen hoe jouw leven er vanaf vandaag uit zou moeten zien. Hoe zou dat dan zijn? Er zijn geen beperkingen.

Salu: ‘Niet snakken naar die dertig’, dit moet even gezegd hoor. Ik heb een week niet om aan te spreken gelopen vooraf, tot misselijkheid toe. Vraag maar aan mijn zus en schoonbroer. Die halen dat akkefietje bij elke verjaardag weer boven met alle glossy details van dien.

Om nu op je vraag in te pikken, zeg eens, je hebt niet echt de intentie het mij makkelijk te maken hé, haha. Ik doe mijn best om het een beetje deftig verwoord te krijgen, hopelijk heb je een beetje geduld.
In de ijdele hoop dat er nog ergens een partner voor mij rondloopt, doen we alle dingen die nu volgen samen, maar ik vrees ervoor.
Als mijn leven er anders zou uitzien, zonder beperkingen, dan zou ik allereerst opslag krijgen zodat ik mijn appartementje kan verkopen en intrekken in een huis met drie slaapkamers en een kelder. Dan heb ik én een logeerkamer én een kamer om een echt bureau in te installeren. Met een boekenkast van op de grond tot tegen het plafond met zo een ladder waarmee je van de ene kant naar de andere kan zoeven (vraag me niet waarom dat is zo een jeugddroom). Die kast mag ook in de huiskamer staan, ik doe niet moeilijk. De kelder proppen we vol dingen die ooit eens van pas kunnen komen. Verder een leuke tuin om eens in te vertoeven en een frisse neus te nemen, hij moet zelfs niet groot te zijn . Verder doe ik niet moeilijk, als we maar royaal rondkomen en een beetje met niet te veel microben geconfronteerd worden (ja, beetje melig ik weet het). Als ik echt superbemiddeld zou zijn dan wil ik graag een kindje adopteren. Er zijn sukkeltjes genoeg die ik dan een kans kan geven. Wel geen baby-tje meer, zie dat ik zestig wordt en dat kind wordt twintig? Liever een beetje ouder dan, dan heeft iedereen wat aan elkaar en is de generatiekloof niet te groot.
Als het me zou gegeven zijn, had ik toch wel graag nog een maatje gevonden om samen melig oud en grijs gelukkig mee te worden. Ik word altijd zo overvallen door een vertederd gevoel als ik een oud koppeltje zie wandelen hand in hand en ja, ik weet het, een beetje romanticus werd ooit gevreesd.

En nu ga ik weer de bal terugspelen, hoor ik je denken? En gelijk heb je. Zie jij je toekomst als een klassiek vervolg of heb je wildere plannen, dan een gezin met twee kindjes, wit hek, hondje, …? Wil je liever wereldreizen maken om te verslagen? Pullitzer winnen?

elMagico: Ik raak er inmiddels aan gewend. En echt erg vind ik het niet. Hoewel ik nu wel beter op mijn eigen vragen moet gaan letten. Ik wil mezelf niet met mijn eigen nieuwsgierigheid confronteren.
Ik weet niet of ik een wit hek en een hondje wil, maar verder mag mijn toekomst er wel op die manier ‘saai’ uitzien. Een gezinnetje hoort wel bij mijn ideaalbeeld, maar verder staar ik me daar niet blind op. Op dit moment ben ik niet tegen een relatie, integendeel. Toch ga ik er niet van wakker liggen als het er de komende jaren nog niet van komt.
Een ander doel in mijn leven is namelijk om te kunnen leven met en van het beroep dat ik gekozen heb. Dat wil zeggen dat ik me daar happy bij moet voelen en dat het voldoende moet betalen om mezelf te kunnen onderhouden. Om dat te kunnen bereiken, heb ik vooralsnog een groot gedeelte van mijn aandacht nodig. Er liggen de komende tijd lastige keuzes en taken te wachten. Zo moet ik gaan ondervinden of de televisiewereld wat voor mij is en moet ik gaan proberen daar mijn eigen plek in te vinden. Over een jaar zal ik dus tal van sollicitatiegesprekken moeten voeren, terwijl ik daarvoor nog eerst mijn diploma moet halen. Ook mijn rijbewijs is daar een schakel in en dus zal ik de komende tijd rijles gaan nemen. Alles om niet later werk te moeten doen waar ik totaal niet op zit te wachten. Dus wereldreizen of prijzen winnen staan niet bovenaan mijn verlanglijstje. Eerst mijn eigen burgerlijke toekomst maar eens veiligstellen.

Je zegt dat ik het je niet makkelijk maak. Heb je er moeite mee iets van jezelf bloot te geven of zijn er slechts enkele gevoelige onderwerpen waarbij dat lastig is?

Salu: ‘Eerst mijn burgerlijke toekomst veilig stellen’. Dat vind ik nu eens een prachtig antwoord dat getuigt van veel volwassenheid. Ik voel dat alles helemaal in orde komt met jou.
Nu mijn antwoord. Wel ik ben niet echt bang om me bloot te geven hoor, hoewel. Eerlijk toegegeven zijn er toch wel enkele onderwerpen die merkelijk gevoeliger liggen dan andere. En sommige dingen hou ik echt liever voor mezelf. Hoewel ik niet echt een gesloten iemand kan genoemd worden, ben ik nu ook niet meteen de grootste flapuit op gevoelsgebied. Het hangt ook een beetje af waar, wie en welke context. Ik had alleen niet echt zo een persoonlijk diepgaand gesprek verwacht en sta eerlijk gezegd een beetje van te kijken, haha. Grappig is dat op de een of andere manier.
Om nog even terug te komen op die beginvraag over generatiekloven; ik heb althans niet de indruk dat er tussen ons sprake is van een echte kloof. Voor mij is het duidelijk dat sommige onderwerpen universeel zijn en sommige kloven overstijgen. Het gaat gewoon over de manier van hoe wat vragen en wederzijds respect. Wat denk jij daarvan?

En als laatste vraagje wil ik dan nog van jou weten of, als jij ooit je journalistieke, of televisiedroom verwezenlijkt, dat wij dan nog eens een babbeltje doen zoals nu, gewoon even bijkletsen. Dat lijkt me een leuk idee. Wie weet heb ik dan zelfs wel al enkele bundels om je voor te leggen, kan je me daar moeilijke vragen over stellen. Lijkt je dat wat?

elMagico: Ik neem eerst even je tussenvraag (‘Wat denk jij daarvan?’) kort mee. Je hebt volledig gelijk. Voor zover er al kloven zijn, worden die inderdaad door heel wat onderwerpen overstegen. Ook heb je gelijk als je zegt dat het gaat om wederzijds respect en de manier van vragen. Dat alles hangt af van hoe open iemand staat voor wat anderen denken.
En dan je laatste vraag, die zo gesloten is dat ik hem met een tweeletterwoord kan beantwoorden. Al lijkt het me wel een lang wachten. Het zou me niet gelukkig maken als ik met het idee moet leven dat ik je pas weer mag spreken als mijn journalistieke droom is uitgekomen.
Daarnaast zou het me ook somber stemmen als ik na het uitkomen van die droom als persoon volledig veranderd zou zijn. Dat ik niet meer van dit soort vlotte, ongedwongen gesprekken zou kunnen houden met mensen. Jij was wellicht verbaasd dat het zo persoonlijk en diepgaand zou worden, maar voor mij is dat een doel dat ik stiekem wel probeer te begrijpen. Als je naar de vragen kijkt die ik stel, hoeven ze niet direct tot een heel persoonlijk en diepgaand antwoord te leiden. De vraag ‘hoe jouw leven er vanaf vandaag uit zou moeten zien’ kan heel zakelijk beantwoord worden. Het feit dat jij kiest voor de openhartige manier, zegt voor mij genoeg. Ook DBartonFink had het er meermaals over hoe persoonlijk het werd en hoeveel hij van zichzelf bloot moest geven. Het was echter zijn keus. Eentje waar ik erg blij mee was, maar die ik niet verplichtte.
Als ik dit soort dingen kan blijven doen als ik op het hoogtepunt van mijn journalistieke carrière ben, heb ik waarschijnlijk niets meer te wensen.


Volgende week een nieuw slachtoffer.

Leestips:
Vorig od. voorpg.:ouder
Volgend od. voorpg.:Elke week een raadsel
Vorig vd. auteur:De lijn Culemborg - Elst
Volgend vd. auteur:De Lijn Culemborg - Tielt

Wat een gedoe over leeftijden zeg En een ouder adoptiekindje? Meid weet waar je aan begint...
Een leuk interview weer elMagico, dat hebben jullie weer mooi rond zitten praten. Knap hoor
elMagico - 28-08-2005 14:32
Met Salu was het zo voor elkaar.
Salu - 28-08-2005 16:17
Zeer leuk interview,maar inderdaad dat leeftijdsdillema,die kindjes, en samen oud
worden dat zijn toch wel heel gevoelige snaren....ook bij het gekke geestbeest wiens
grootste angst is om op een dag als bejaarde wakker te worden zonder iemand in z'n leven

Een vraag die me nu voor de rest van het weekend en waarschijnlijk terwijl ik op
de theatermarkt m'n ding sta te doen gaat bezighouden is 'Hoe oud is Salu nu eigenlijk ?'
Zou ik een gokje wagen (met de kans nooit meer een vriendelijk woord te krijgen
van de dame in kwestie) ??? Ach ja, soms moet je risico's nemen in het leven dus ik
gok op 32,hoewel ik voor ik dit interview las eigenlijk meer in de richting van 27 dacht.

Het was in elk geval een zeer boeiend interview,en ik begin zowaar fan van deze
reeks gesprekken te worden waar zeker ooit een televisieversie van MOET komen.
Desnoods beginnen we onze eigen online zender of zoiets

elMagico - 28-08-2005 14:33
De man die groots blijft denken. Blijf fan, blijf lezen.
Ghostwriter - 28-08-2005 14:34
Mannen met kleine piemels denken altijd groot...of was het nu omgekeerd in mijn geval
Salu - 28-08-2005 16:18
lief gegokt ik hou het daarop
Hm leeftijden, wel ik begrijp dat het voor sommigen moeilijk is en voor andere niet...

En trouwens... Dendermonde, mooie stad, veel te veel slechte herinneringen.
Maar euh hou de bloemekes schoon op de grote markt, de klaptand houdt u in de gaten!!!

Sax - 28-08-2005 01:43
Oh en ik gok dat Salu uhm tussen de 40 en de 45 is zeker geen dertiger of toch een late dertiger...
elMagico - 28-08-2005 14:34
Zie een foto van haar en beslis anders. Zelfs als je haar in 'het wild' meemaakt, zul je de waarheid niet geloven.
Salu - 28-08-2005 16:19
als ik op die markt komt dan zal ik aan de bloemekes denken zo lelijk gegokt zeg
kaatje_wharton - 28-08-2005 20:34
ik weet lekker hoe oud ze is maar ik wil die spuugbak excuseer souffleurbak niet over mij heen gestort krijgen dus ik zwijg in alle talen .................... voilà, mijn goede daad van deze week is verricht, ik kan weer gelukkig verder ....
Salu - 28-08-2005 21:07
mercie van mijn geheim te helpen, dragen he ook al is't dan om nen natte draschj te onlopen
Sax - 28-08-2005 21:53
Uhm, ElMagico is 21 Salu zou de moeder kunnen zijn als ze er vroeg bij was, vroeg is voor mij niet 30 eerder rond de 20... Trouwens Salu haar leeftijd kan mij niets schelen nah trouwens op die zotte trouwfoto's zag ze er behoorlijk ok uit...
ex-lid - 28-08-2005 22:50
Ons Salu is een jaar ouder dan te kik ... Nu weet ge nog nietske hee?
Sax - 29-08-2005 20:57
Ik peins dat ik eens goed moet nadenken hoeveel 't mij in feite intresseert, 'k heb nooit moeite me leefijd mijn jongste maatje is bijna een jaar en mijn oudste maatje is midden in de negentig, enfin ik denk niet dat Salu tegen de negentig zit.
Salu - 30-08-2005 01:17
neen das just kzit er een tietske onder
Sax - 30-08-2005 21:03
Kben vree content voor u, want Nivea is nie van t goedkoopste eh
ex-lid - 30-08-2005 23:27
Salu komt uit '69, staat op haar website!!
Sax - 31-08-2005 23:18
Nu das pas een jaar , of is t een dorpke?
Die ladder, die ladder! Ja meid, je bent niet de enige met die droom. Zo net als Belle (van het Beest) roetsjen langs al die boeken...

Leuk gedaan samen.

elMagico - 28-08-2005 14:34
Graag gedaan ook.
Salu - 28-08-2005 16:19
kaatje_wharton - 28-08-2005 20:35
als jullie de ladder meebrengen dan kunnen jullie al 3m20 heen en weer ritsen langs mijn boekenrek, alleen .... het staat onder een verlaagd plafond, dus op tijd jullie hoofden intrekken hé
Salu - 28-08-2005 21:07
ja das waar gij hebt zo een rek he
zouden we die kloof nu gedicht gekregen hebben denk je?
elMagico - 28-08-2005 20:17
Ja, dat is het nadeel van beginnen met de inleiding. Normaal schrijf een journalist die pas op het eind. Ik weet nog steeds niet of er een kloof was om te dichten.
ach... op ieder potje past een dekseltje wordt wel eens beweerd, dus ergens op die grote wereld loopt er wel iemand rond! Voor allebei

Waarover twee mensen praten als ze elkaar ontmoeten op de Lijn Columborg-Dendermonde hé! Van een generatiekloof was hier alvast niks te merken.

Prima stuk elMagico! ( en Salu natuurlijk )

Larien

elMagico - 28-08-2005 20:18
Culemborg! Het is Culemborg! De stad van de wegwijspiet! Zonder Culemborg geen cadeaus! Verder bedankt voor je reactie.
Salu - 28-08-2005 21:08
ja cieken is met haar hoofd bij de detectiefjes he
Larien - 28-08-2005 21:43
oeps en dan te weten dat ik het nog drie keer nagekeken heb of ik het goed geschreven had zeg! Mijn excuses
Gert_Hoesdam - 31-08-2005 22:08
Tss, hoe kunde Bulemcorg nu verkeerd schrijven?
Generatiekloof....ach, je denkt even af en toe aan leeftijdsverschil als je het over bepaalde zaken hebt. Maar om dat nou een generatiekloof te noemen. Mijn oudste vriend is 27 jaar ouder als ik en de jongste is 20 jaar jonger als ik. En met hen heb ik nog nooit langer dan een minuut of anderhalf zitten peinzen over een generatiekloof. Die kloof is er alleen maar als je hem zelf creëert.

Age is a number....
christine

elMagico - 28-08-2005 20:19
Precies. Volgens mij is dat ook de kern van wat ik wilde zeggen.
kaatje_wharton - 28-08-2005 20:36
mijn oudste vriend is 30 jaar ouder dan ik, stokoud dus maar zijn we op zondagmiddag samen dan vragen mijn ouders, iets jonger dan hij, steeds lachend wanneer hij hun schoonzoon zal worden want dan praten wij met elkaar en vergeten al de rest. Zoooooooo
kaatje_wharton - 28-08-2005 20:37
wijs is hij, en mijn jongste maatje is er zestien, maar ja dat is ook mijn zoon
Salu - 28-08-2005 21:09
ja mijn jongste matekes zijn ook 19 en de oudste 63 schoon drempelke he
elMagico,

ooit zat jij naast mij aan tafel, weet je nog? En je vertelde me een beetje over jezelf en over je toekomst en ik ben je nooit meer vergeten. Ik houd van je interviews en hoop dat je nog lang zal blijven treinen.

liefs

kaatje

elMagico - 28-08-2005 21:11
Dat moet dan in Nijmegen geweest zijn. Ik kan je me je nog wel herinneren, maar niet direct een gesprek. Ik ben blij dat jij het niet vergeten bent. Wie weet doen we het ooit eens over. Bedankt voor de waardering.
kaatje_wharton - 28-08-2005 21:40
was 's avonds in dat ene café toen we nog niet bij de Italiaan binnen konden, toen hebben we even heel fijn zitten praten. Mensen die een goede instelling hebben en die fijn kunnen praten, ongeacht hun leeftijd, vergeet ik nooit.
elMagico - 28-08-2005 23:25
Ik hoop dan wel dat ik het ook echt was Ik zat aan tafel tegenover Kiko. Zat jij dan links van mij aan een ander tafeltje? I'm confused...
kaatje_wharton - 28-08-2005 23:58
we hebben even samen gezeten en werden toen gescheiden
elMagico - 29-08-2005 12:10
Genoeg reden om het over te doen. Een zwart gat in mijn geheugen...
Weer zo'n goed interview uit deze reeks. Met extra veel genoegen gelezen, omdat ik Salu inmiddels tijdens een mini-meeting persoonlijk heb leren kennen. Ik herinner me nog hoe gracieus ze een fles wijn kon openmaken.
Onbegrijpelijk dat de ware Jacob haar nog niet heeft kunnen vinden.
Salu - 28-08-2005 21:21
gracieus nog wel hahah dank je cor ja die Jacob das een ander verhaal he
cordejong - 28-08-2005 21:23
Je weet: het staat allemaal op DVD, hè.
elMagico - 28-08-2005 23:27
Wow. Een mini-meeting mét dvd. Tsjonge.
k heb het gelezen ...
t was plezant!
Nog!

dulcera
elMagico - 28-08-2005 23:28
I'll be back.
Als ik ook even persoonlijk mag worden...
"Wel geen baby-tje meer, zie dat ik zestig wordt en dat kind wordt twintig?"
Wel, ik ben pas 18 en mijn moeder is dit jaar, inderdaad, 60 geworden.
Ik heb een prachtige band met haar, ze is (gelukkig) helemaal niet ouderwets,... met andere woorden ik kan me geen betere moeder voorstellen en toch besef 'k wel dat ik haar misschien vroeger verlies dan andere leeftijdsgenoten, maar zoiets weet je natuurlijk nooit. Enerzijds begrijp ik dus Salu's standpunt, anderzijds tja wringt het ergens vanbinnen na die uitspraak...

Verder heb ik dit met veel plezier gelezen en Bart, ook bij mij was de indruk tijdens en na de meeting positief, hoor! (Moest het je nu nog iets interesseren)

Salu - 29-08-2005 10:26
wel ik had dat zelfde gevoel na die uitspraak blij niet alleen te zijn dank je Kelly
elMagico - 29-08-2005 12:13
Een hele opluchting. Het was geen onzekerheid hoor, maar meer iets wat ik niet over mezelf kon zeggen. Verder een hele mooie, persoonlijke reactie. Bedankt.
Groots!
Langste en meest veelzijdige vraaggesprek tot nu toe


Vive

Salu - 30-08-2005 01:16
serieus
elMagico - 30-08-2005 13:55
Wel de meeste vragen en zeer veelzijdig, maar die met DBF was langer. Dat 'groots' doet me
Deze vind ik toch een stuk minder. Je weet dat ze creatief is en dan alleen maar dat gezever over leeftijd. Je kunt beter.
Salu - 30-08-2005 01:19
gezever oi das tegenovergestelde van de vorige reactie
Rob - 30-08-2005 10:09
Smaken verschillen gelukkig!
elMagico - 30-08-2005 13:57
Ieder zijn interesses. Dit leek mij een mooie ingang en ik vond dat er mooie antwoorden kwamen. Je zegt het zelf: 'je weet dat ze creatief is', dus vandaar iets wat ik niet wist. Bedankt voor je oprechte reactie.
Alweer zo'n juweeltje van een dubbelzijdig intervieuw. Graag gelezen want zonder dat ik het wist was ik eigenlijk wel benieuwd naar Salu. Ik kreeg door haar wonderlijke verhalen en reacties een gevoel met een ondeugende tiener te maken te hebben. Ik houd me nooit zo met leeftijden bezig, maar ik begrijp nu dat ze dus het dubbele wel zal zijn. Dubbel zo ontdeugend ook dus... Nu ben ik eigenlijk nog nieuwesgieriger naar haar, want dat zijn nou eigenlijk dingen die ik graag zou willen weten. Waarom schrijft iemand zoals ze schrijft???
Salu - 31-08-2005 01:32
omdat ze zichzelf wil blijven denk ik en niet zoals mensen willen dant ze zijn (of zoiets) over dat ondeugend, dat valt tegen hoor ik word eerder beschuldigd van ouderwets gedrag in mijn omgeving (en dat is gene zwans)
elMagico - 31-08-2005 10:27
Mooie reactie. Het is goed als het lezen van deze rubriek nieuwsgieriger maakt.
Salu komt uit '69 hihi!


ezel

Salu - 31-08-2005 01:32
o ja?
elMagico - 31-08-2005 10:28
'The summer of '69' Door wie zou Bryan Adams geïnspireerd zijn...
Seg Sabineke, behoor ik tot die 19-20 jaar oude mensen uit wie soms heel intelligente praat komt?

En Bart, ik word volgende week 20, en ik kijk er verdomme helemaal niet naar uit

Heel boeiend interview, fijn om lezen

Benieuwd welke kwibus volgende keer aan de beurt is

elMagico - 01-09-2005 13:01
'Kwibus' nog wel. Ik hoop voor je dat je diegene niet in een donker steegje tegenkomt. Na dit soort uitspraken sta ik niet meer voor de gevolgen in. De verdere reactie is veilig en goed.
Salu - 01-09-2005 14:38
oi volgende week straffe dingen Sammeke jarig?? wanneer? zeg nekeer?
Gert_Hoesdam - 01-09-2005 15:01
Kijkt op uwe kalender, zotteke
Ook ik volde lijnen die steeds weer vanuit Culemborg vertrokken. Alweer het bewijs dat de korste weg tussen twee punten een mooie rechte streep is.

Mooi gedaan aan beiden. Moge hij morgen in je schoot vallen.

Blijft heerlijke reeks!

Salu - 02-09-2005 15:07
volledig mee eens zie
elMagico - 02-09-2005 18:24
Of zij...?

Tot onze grote spijt is anoniem reageren niet meer mogelijk (te veel spam en te veel misbruik).



Dit werk is ingezonden op http://www.verhalensite.com en blijft te allen tijde eigendom van de feitelijke auteur van het werk (of de verhalensite zolang de auteur niet kan teruggevonden worden). Zonder toestemming van de feitelijke auteur mag dit werk niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen. De verhalensite zal nooit toestemming geven indien de auteur niet teruggevonden kan worden. Mocht er sprake zijn van misbruik van de inhoud van het gepubliceerde werk op welke manier ook zullen er (in samenspraak met de auteur) stappen ondernomen worden.